ni semua yg pernah hadir dalam hidup aku..

ni semua yg pernah hadir dalam hidup aku..

Wednesday, May 22, 2013

My Latest Baby Mucuk.. :)

Hari ni aku nak cite pasal baby mucuk aka kesayangan aku yang terbaru..ni bukan sebab aku dah tak sayang kesayangan2 aku yang sebelum ni..tapi sebab mereka semua dah takde kat dunia ni lagi..Ok..Aku nak cite pasal Jack n Jill..Jack n Jill lahir pada 02/03/2013 sehari sebelum mak aku balik dari umrah..

Ni Jack
Ni Jill
Okeh..Jack n Jill ni anak kepada si Bella..my beautiful Bella..Tapi Bella dah takde..Mungkin komplikasi akibat beranak ni kot dia sakit n dia meninggalkan kami semua 18 hari selepas beranakkan si Jack n Jill ni.. :( Jadi terpaksa la aku jadi "Mak" diorang plak..Aku pun gigih la beli susu, botol susu n makanan lembut tuk diorang..Yela mak dah takde kan..Sian..Kecik2 lagi dah jadi yatim piatu..Tapi before aku dapat beli botol susu tu, aku guna shringe je bagi diorang susu..Then, aku tpon bf aku mintak tolong carikan botol susu kucing...Dia pun belikan la dgn harga RM9 sebotol..(mahalkan???tapi duit dia tak kesah la..hahaha)..Sepanjang aku takde, mak aku la yang tolong jaga diorang..mekasih mak..Bila dah ada botol susu ni senang la skit mak aku nak bagi si mucuk ni minum susu..Uiii pantang lambat bagi susu, di panjat2 nye kitorang..Bile dah nampak botol dia, berebut2 nak..Tak kene cakar memang tak sah..huhu..

Alhamdulillah..Makin hari makin gomok si Jack n Jill ni..Perut kemain bulat..Tengok la kat gambar 2 sihat kann..So, every week aku kena la belikan makanan lembut tuk diorang..Anak spesel, makanan pun spesel la..yang lain jgn jeles..hehehe..Tapi diorang ni ganas plak..Time minum susu, bukan minum sangat pun..Nak nyonyot je lebih..Nyonyot punya la lame, sekali tarik botol tak luak pun susu..Kalo takat nyonyot je ok lagi..Ni siap gigit puting 2 sampai koyak..So terpaksa la aku belikan yang baru..Puting susu takde jual loose pnya..Beli la 1 set ada 2 botol susu + 3 puting susu + 1 berus = RM12.90..(murahkan??so, pasni jangan beli kat nilai lagi..beli kt kdai auntie cino kek semban je..kalo 1 botol baru RM6..)

Hari pun terus berlalu, sampai la pagi 06/05/2013, aku dapat berite menyedihkan dari akak aku..dia cakap si Jack dah mati..Simptom dia sama macam Bella, muntah2, berak2, tak nak makan..hmmmm :'( Sedihnya..Patut la semalamnye 2 dia manja sangat ngan aku..Mintak dibelai..Nak tido kat pangku..Rupe2 nye Jack nak gi tinggalkan aku..huaaaawaaaaa Jack... :'(  Sian Jill tinggal sekor2...Akak aku cakap dia termenung je tuk 2, 3 hari..takde kawan tido..huhu..

Tapi skang Jill dah hepi balik dah..lagipun dia ade kakak2 n abang2 yang lain..Si Fin, Arthur n Citan..so, kejap jela die sedih..yang takleh bla nye, akak aku terus gi tukar name Jill jadi Jack..die cakap Jack lagi sesuai sbb dengan perangai brutal dia xmacam anak kucing betina..Yela Jack pun Jack la..so, xde lagi la name Jill..

Sampai takat ni dulu la kot..next entry aku nak cite pasal Bella plak..ok papai..

No comments:

Post a Comment