ni semua yg pernah hadir dalam hidup aku..

ni semua yg pernah hadir dalam hidup aku..

Monday, December 23, 2013

Perot Berlubang & Berulat???

Masa 22 November hari tu, KakCik aku wassup aku dia cakap perut Pesot berlubang n berulat..What????Berulat???Ya Allah..Hmm lepas 1, 1 hal..Selsema tak settle lagi, ni dah datang masalah lain..Dugaan betul la..So, disebabkan aku keje n takleh nak balik immediately, aku suggest KakCik letak jela Air Gamat tu kat lubang tu sementara tunggu aku balik..Tapi kebetulan aku ade anta Dark, Fin ngan Comot warded kat klinik sebab selsema dah kronik sangat, so alang2 tu aku tanya la doctor pasal lubang kat perot Pesot tu..Doctor bagi 1 ubat serbuk ni..Dia cakap ubat ni RACUN..Kalo kucing jilat boleh MATI..ha???Aku dah cuak dah kan..Doctor suggest letak skit je kat lubang luka tu..Kebetulan anak buah aku nak balik kampung, aku pun kirim la ubat tu kat dia beserta dengan beberapa pesanan..Aku kirim sekali si Dark, Fin ngan Comot tu..dah alang2 kan..Alhamdulillah, lepas tabur ubat serbuk tu kat luka tu, ulat pun mati..Weekend tu aku pun balik la kampung..Sian Pesot...mengiaww ngiaww dia dalam sangkar tu nak kuar..Dengan lalat kepochi tu sebok je kan nak kaco luka si Pesot tu..
So, aku ingat nak letak lagi la ubat serbuk tu..Gigih la kan aku gulung manila kad n nak sarungkan kat kepala Pesot supaya dia tak boleh jilat ubat tu nanti..Dari aku sorang, sampai Ajiq tolong pastu Kakcik aku tolong, sampai ke sudah aku tak dapat sarung manila kad tu..Dah dapat sarung, dia geleng2 kepala dia last2 tertanggal gak..Hmmmm..Lantak la Pesot..Lepas dah tabur ubat tu aku gi tempat lain jap..Pastu dari jauh aku nampak Pesot JILAT luka tu..Aku pun ape lagi, menjerit la kan..PESOTTTT!!!!!!ok dah terlambat..Aku terpaksa redha jela kan if pape berlaku..
Alhamdulillah, nothing happen..Mujur aku letak sikit je ubat tu..Esoknye Ahad, aku balik awal sebab aku nak bawak Pesot gi klinik..Tak bleh jadi ni, xkan nak bergantung ngan ubat racun tu kan..Masa jumpa doktor, doktor cakap nak jahit lubang kat perot Pesot tu..nasib baik aku tanya dulu doktor bape kosnye kalo jahit sebab aku tengah tak cukup duit mase tu..Kos jahit dari RM80-RM200..Mak aii..Pastu aku tanya doktor, kalo tak jahit ade cara lain tak??Doktor bagi 1 ubat cream ni..dia cakap makan masa gak la nak elok tapi yang paling penting, TAK BAHAYA kalo kucing jilat..Tu yang aku nak dengar tu..


Aku pun terpaksa la kan bawak Pesot balik Pajam..Takkan aku nak patah balik Pilah balik..Jauh tu..Minyak lagi..Lagipun senang kalo aku yang jaga..Hari2 aku sapu ubat ni kat luka tu..Alhamdulillah ubat ni berkesan la..Cepat je luka tu kering n kecut..Tapi yang tak tahannya tula mulut si Pesot ni..Bising nak mampos..Dia tak kira la pagi ke petang ke malam ke memekak je kejenye..Ya Ampunn..Sabar jela kan..seminggu je die duk Pajam..Sabtu tu aku hantar dia balik Pilah balik..hehe..So, pasni kalo kucing luka, bleh la beli ubat ni..Elok..


No comments:

Post a Comment