ni semua yg pernah hadir dalam hidup aku..

ni semua yg pernah hadir dalam hidup aku..

Tuesday, December 24, 2013

Jenguk-jenguk Baby Kat Klinik

Assalamualaikum...(baik plak arini kan..hehehe)..
Tengahari tadi aku gi Klinik Muezza kat Nilai..Buat ape???Buat ape lagi, anta si Pital tu la..Dia x sihat macam si Baby..Sambil2 tu nak tengok la keadaan si Baby tu..Sian K.cik duk tanya Baby camne..Rindu ngan Baby agaknye..

So, dalam kul 11 lebih aku sampai klinik tu..Masuk-masuk je terus mata aku melilau cari Baby..Haaa..nampak dah baby kat tepi tu je..Nampak la dia sihat skit..Aku cakap nak rawat kucing n nak amik kucing aku si Baby tu (sambil tangan tunjuk ke Baby)..Staff klinik tu pun cakap ha bleh..dah sehat dah dia..pastu dia terus gi blakang n datang balik dengan bekas makanan n air n terus bagi kat Baby..Aku pun tengok jela..Tak lama tu doctor suh bawak Pital masuk kat bilik rawatan..Kali ni doktor perempuan yang rawat..Doktor laki balik katenye..Tak kesah la..Asalkan ko layan aku baik, mak ok jerr..Doktor bersihkan mata Pital..Pastu sembur ubat kutu..Bapak meghombik-ghombik kutu eyh..hahaha..Aku cakap aku nak tinggalkan Pital kat situ..Doktor dengan senangnye cakap ok..Slalunye bapak la susah nak dapat tinggalkn kat klinik tu tau sebab kucing aku ni tak bervaksin..

So, dah settle rawat Pital, aku pun kuar gi ngadap si Baby balik..Aku pelik la asal staff ni tak prepare Baby tuk discharge..Aku tunggu kat kaunter..Dia tanya nak bayar deposit dulu ke??Aku cakap haah..Pastu aku tanya jumlah bayaran rawatan Baby..Dia cakap doktor laki tu lum kira lagi..So, dia tak tau..Aku cakap aku nak bawak Baby balik..Pastu dia nak gi tanya doktor pompuan tu..Aku pun cakap, hmm tak payah la..Saya amik dia skali ngan Pital Sabtu nanti..So aku pun bayar RM100..Tak tau la bape aku kene cas Sabtu nanti..huhu..Kepala ku sudah mula gatal ni..hahaha..Adeih..


Before balik, aku snap gamba Baby 2 keping..Baik je dia dalam sangkar tu..Pastu kan, aku terfikir nak kene kan K.cik..hahahaha..Sampai je rumah, aku on tenet aku terus wassup k.cik mcm ni ha.."K.cik...Baby...huhuu" Tu je aku tulis..aku nak tengok respon dia..Lambat gile dia balas..Ngek betol..Aku dah masuk keje dalam kul 2 lebih baru die reply..die reply "Baby mati ke??" aku tak pasan sebab tetibe K.cik call..Tapi enset aku ni bengong..aku dah angkat dah tapi still kat screen tu aku lum angkat lagi..2 kali K.cik call, tapi aku tak dapat jawab..Aku tak jawap soalan K.cik tu tapi aku terus masukkan gamba Baby yang aku amik kat klinik tadi n cakap "Tadaa..hehehe :P" Terus aku kene bongok dari K.cik..hahaha..Dia cakap dah bergenang air mata dia dah..berderau darah eyh kato eyh..Last skali K.cik cakap kat aku, "jgn gurau camtu ag setan"..hahaha kene setan aku..amik ko sebijik..hahaha..besh2 kene kan orang ni..

Ok la..Hope Baby, Pital n yang lain2 tu sihat la..

3 comments:

  1. wau............byknyerr kucing...bestnyer....suke tgk gmbr kucing kat blog sis..comei hbs...sy dh folow..meh singgah blog sy pulak..folow sy kembali

    ReplyDelete
  2. salam..nama sy shereen. smlm sy balik kampung kat melaka n terdengar bunyik anak kucing mnta pertolongan.. n pada masa tu jiran sy selamatkan dia sbb dia masuk longkang. disebabkan sgt kesian.. sbb kucing tersebut tidak mempunyai ibu, sy bawa balik kucing tu ke bangi.. sy akan hanta kucing ini ke klinik muezza harini sbb dia xnak minum susu formula kucing dan najisnya berdarah. ingatkan nak buat vaksin + apa2 rawatan yg patut. sy nak mnta pertolongan, awak nak tak bela dia? sy tgk sis sukakan kucing.. sy x bole nak bela sbb sy tgh tggu hari je nak bersalin anak pertama.. skrg kandungan hampir 9 bulan...:( niat hati mmg nak bela tapi saya risau sy x dapat membelanya dgn baik sbb kelahiran anak sy nnti. harap sis bole jawab. if tak boleh takpe.. its ok.. sy cuba alternatif lain.. terima kasih..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maaf lmbt reply sis...hmm actually kucing sy dh byk..14 ekor..ikutkn ati sy mmg sy nk, tp tula...bleh sy tau x kucing tu besar mn??sis,kalo berak bdarah tu, better bwk gi klinik cpt..

      Delete