ni semua yg pernah hadir dalam hidup aku..

ni semua yg pernah hadir dalam hidup aku..

Monday, December 2, 2013

Dengan Hati Yang Berat Ku Serahkan Manja

Semalam, jam 7.42 mlm aku terpaksa serahkan Manja kepada tuan baru..huhu..Alkisahnya, sebulan yang lepas, anak buah aku jumpa meeoww ni kat skul dia..Then, dia pun bawak la balik rumah..Comel meeoownye..n disebabkan perangainye manja sangat, diorang bagi la nama Manja..Padahal dia jantan tau..Tapi disebabkan diorang pun dah ada 5 ekor anak meeooww, parentsnya pun suruh la aku amik dak tecik ni..Aku taknak sebab meooww aku pun dah 13 ekor..Kalo ikutkan hati, memang aku nak la sebenarnye..TAPI....bila fikirkan kemampuan dari segi kewangan especiallynye, aku sangat tak mampu..huhu..Yang 13 ekor ni pun i'm quite fenin pikir..huhu..So, Sabtu ari tu aku singgah rumah diorang nak amik Baby yang aku tumpang sekejap sebab aku nak gi kenduri n suddenly my bro in law asked me to bring back this kitten or else he will drop Manja anywhere or AKU BAWAK MANJA N TINGGALKAN LA KAT MANA2..Owhhh sungguh aku sangat tercepit n serba salah on that time!!!!!(Dalam hati aku, "memang tak la kan nak suh aku buang kucing..huhu"


Then, dengan berat hati aku amik Manja n letak dia dalam sangkar Baby..Sepanjang dalam perjalanan nak balik kampung tu, otak aku ligat berfikir.."Nak bagi kat sape Manja ni ha??Sape nak kucing??Nanti kang ape aku nak jawab kat mak??Abis la mak membebel kang ni..huhu" Adoiiii!!! stress nye gua...Pikir punya pikir, sampai dah pun kat rumah..Aku pun bawak la beg aku masuk..Baby ngan Manja still dalam kete lagi..Aku tengah pikir ni camne nak kuarkan Si Manja ni..Mak tanya, "Baby mana??" Aku pun cakap, "ada tu dalam keto"..Then, aku kuar balik n bukak pintu kete aku kuarkan Manja n sambil tu aku tarik sangkar keluar..Pas Manja dah turun, aku terus bawak Baby masuk..Aku terus masuk bilik cakap kat anak buah aku Amirah, "Adik, u must help me..Help me to find adopter for Manja at DK" Tetibe aku dengar, "Kucing mano ko bawak lagi ni??Bla..bla..bla.."..Ok mak aku dah nampak Manja n start membebel..Aku buat2 tak dengar je..huhu..Then aku cakap la kat mak, "kucing Alang tu..abang suh bawak balik..Tapi kita nak bagi orang ni.." Pastu mak tak bising dah..Ok settle..Malam tu jugak aku terus masukkan gambar Manja kat DK n mintak la sapa2 yang sudi nak adopt manja ni..
Ha dengan penuh harapan aku mengepost ni tau..Then, aku pun menunggu dengan sabarnye..Pastu kan.....

Akhirnya....Alhamdulillah ade jugak yag sudi nak amik Manja..Fuhh lega sangat..Allah je yang tau betapa bersyukurnya aku masa ni..So, pas deal ngan akak ni, aku pun setuju nak anta kat rumah dia petang semalam..Tapi disebabkan aku busy tolong akak aku canting batik, aku terlambat la gerak..Tu yang malam baru sampai rumah akak ni tu..Masa nak serahkan Manja kat akak ni, actually i'm quite touching la..Sebabnya Manja is such a good boy..Baik je dia sepanjang dalam perjalanan..tapi, hurmmm sori Manja..I have to..U deserve a better life..

After that, aku pun terus la balik Pajam..Aku harap Manja hepi ngan tuan baru dia n bahagia bersama mereka..


No comments:

Post a Comment