ni semua yg pernah hadir dalam hidup aku..

ni semua yg pernah hadir dalam hidup aku..

Saturday, May 25, 2013

Sebenarnye Aku Nak Jadi Vet..

Tajuk dah macam drama tv plak kan..hiiiii..btl la ak sbnarnye nak jadi vet..Tu cite2 aku mase sekolah dulu..Aku ade 2 cita2 sebenarnye..1 lagi aku nak jadi pegawai sukan..(hebat x??heheehe) Mase sekolah menengah, aku amik aliran Sains Teknikal..Memang xde kene mengena la kan ngan dua2 cita2 aku 2..Disebabkan aku ni aktif la jugak sport mase skul dulu, so ak terfokus la minat kt sport..(takde la hebat mane pun aku sport ni..pasan je lebih..hahaha..Takat sampai daerah je la..Negeri pnh la skali..hihii) Sampai la aku dapat offer interview course sport science..Wah hepi gile mase tu..Tapi kejap je hepi sebabnye, lutut aku injured masa training basketball sebelum abis sekolah dulu..So, ak xdapat perform dengan baik la mase interview tu..Sedih gle weih sebabnye kite dah bleh rase resultnye kan..Kompem x dapat punye..Memang tak dapat pun.. :'(

Disebabkan xdapat masuk sport science, aku pun apply la library science plak..( Jauh gile lari dari ape blaja kt skolah n ape yang aku minat..hehehe) Aku pun blaja la sampai la abis degree..Bila dah abis degree, baru aku teringat cita2 aku yang 1 tu iaitu nak jadi veterinar..Ha baru nak teringat..2 pun ingat sebab aku dah jadi sayang sgt ngan kucing..Aku pun slalu la google menggoogle ni nak cari jalan camne nak jadi vet..Aku xde basic bio sebab basic aku kejuruteraan..huwaaaa..Camne?????!!!

Punye la nak jadi vet, masa awal bulan April ari tu aku nampak iklan jawatan kosong jadi pembantu veterinar..Aku pun excited la send resume kt orang tu n kene panggil interview..Mase ari interview, abang ipar aku yang hantar..Nun kat PD tu ha..Sampai kat tempat tu, mak oi ke dalamnye..Betul ke x ade tempat vet ni..Last2 jumpe gak..Aku pun pelik..Aik asal banyak tangki2 n kolah2 je ni..Aku x nampak pun klinik n yang sewaktu dengannye..Aku dah rase xbest dah..ni macam salah tempat je ni..Sebab keliling aku kolam ikan..Aku tengok balik name tempat die, k ujung skali ade perkataan "agriculture"..K fine!!!ni bukan klinik haiwan tapi tempat penternakan ikan sembilang!!!Arghhhh!!!!Tapi dah alang2 sampaikan, aku pun stay la sampai interview..Mase interview die tanya la ape yang aku tau pasal agriculture ni n ikan ni???(alamak!!!sumpah xtau pape..huhuhu) Aku pun jujur la cakap aku memang tak tau pape pasal ni..Memang dah xde mood dah mase 2..Aku nak jadi vet binatang lain bukan ikan..huhu..

Aku pun balik la dengan rase hampenye..hmmm..Ak ingat nak sambung course veterinar kt UPM..tapi bleh ke??Aku nakkkkkkk sgt jadi vet..Sebabnye aku xsanggup nak tengok, bile kucing2 aku sakit, aku xmampu nak buat ape2 especially bile klinik2 vet tutup..Frustnye Allah saje yang tau lagi2 kucing 2 mati tanpa aku dapat tolong..hurmmm..Lagipun mak aku ade bela kambing, nanti aku bleh rawat kambing die skali..Kambing ni pun slalu gak sakit dengan bontot berulat la..macam2 la..I hope someday i can be a vet..

No comments:

Post a Comment