ni semua yg pernah hadir dalam hidup aku..

ni semua yg pernah hadir dalam hidup aku..

Friday, July 26, 2013

Kesayanganku Pergi Jua.. :'(

21/7/2013 (AHAD)

Hari ni Jack, kesayanganku dah pergi tinggalkan aku  untuk selama-lamanye..Rase lost sangat..Jack yang kitorang jaga dari baby, bagi susu botol sampai arini genap umur dia 5 bulan n tak sangka arini dia tinggalkan kami..


Jumaat pagi, aku dari Pajam gerak balik ke Pilah..Hajat nak amik Arthur nak bawak gi klinik sebab Arthur demam..Tapi tak sempat nak bawak gi klinik, Arthur dah pun pergi tuk selama-lamanye..So, aku bawak la Comot, Jack, Dark ngan Yomi gi klinik..Nasib bawak diorang bertiga sebab lepas doctor check, Jack demam panas..Suhu dia 40c..Yomi plak baru nak demam n Dark masih sihat..Si Comot selsema..Dia la pembawa virus tu..Di sebabkan petang tu aku keje, aku tumpang la diorang kat rumah Kakti sementara nak tunggu esoknya aku bawak balik kampung balik..

Jack looks better after that but Yomi yang nampak lemah..Semalam aku pun bawak diorang balik kampung..Sampai je rumah, Jack terus masuk, Yomi menug je..Dark macam biase la main je..Jack ngan Yomi aku kurung dalam sangkar kecik..Comot pun sama tapi dia sangkar kecik yang lagi 1..Kakcik aku perasan telinga Jack senget je..Bila check, tengok berair-air..N bau busuk gak la..Siyes aku cakap, masa bawak gi vet Jumaat tu aku tak pasan pun telinga dia senget..So, kitorang decide, esok (arini) nak bawak gi klinik balik..


Sampai la pagi tadi, lepas suap Yomi ubat, aku tengok Jack dah makin lemah..Aku perasan kat mulut dia macam ade kesan darah..Ya Allah Jack muntah darah!!!Aku paksa kakcik siap cepat2 n kitorang pun gerak ke seremban bawak Yomi ngan Jack gi vet kat Seremban je..Nak gi Nilai jauh sangat..Sampai je klinik, ramainye pesakit..Terpaksa la tunggu lama..Jack dah makin worse..Tengok badan dia dah start shaking n dia asyik beralih posisi je..Kejap2 dia macam tersentak..Aku gosok2 la Jack sambil cakap, "bertahan la sayang..Jack kuat kan.." Sampai la turn kitorang masuk jumpa doktor..Letak je Jack atas table tu, dia dah stat macam mengerang n tersentak..Aku tengok Jack, aku dah paham dah situasi ni..Aku tau Jack tengah bertarung nyawa..Tapi doktor cuba gak nak tolong..Doktor masukkan air..Jack dah makin lemah..Kakcik aku keluar, tak sanggup nak tengok katanye..Aku stay..Doctor cuci telinga dia, Ya Allah dah penuh nanah kat telinga dia..Doctor cakap Jack dah kene infection..Mungkin dah sampai ke otak..Masa doktor tengah bersih2 kan telinga dia, perlahan-lahan dia makin lemah n lastly terus senyap..Now I know yang Jack dah takde.Aku tak dapat tahan air mata..Nangis gak kat situ..Kakcik masuk balik, aku cakap Jack dah takda n dia pun nangis..Aku terus balut Jack ngan towel n surat khabar n terus bawak masuk kete sementara doctor rawat Yomi..


Yomi pun demam..Suhu 40c..Risaunya aku..Doctor bagi injection antibiotic, demam ngan anti kurap..Kene caj RM60..Pastu kitorang terus balik Pilah dengan perasaan bercampur-baur..Erm..Jack pun dah tanam..Yomi dah mula nak menyusu..Alhamdulillah..Lega skit..Tapi aku risaukan yang lain2 tu..Menung je..

No comments:

Post a Comment